Kan jag rekommendera min kirurg?

En Anders kommenterade och undrade lite saker, och här kommer mina uttömmande svar:

Hur snabbt fick du tid för konsultation och operation?

Jag ringde och lämnade meddelande två gånger på en vecka om att jag önskade boka in en konsultation (var ju så ivrig och de ringde inte upp mig på två dagar så jag tänkte att då ringer jag igen). De ringde upp mig efter ca 1,5 vecka och bekräftade ett datum efter mina önskemål. Jag bodde inte i Stockholm då, så min konsultation bokades in ca 3 veckor efter att de hade ringt upp mig. Men jag är säker på att det går att få tid tidigare än så.

Då min kirurg endast opererar på fredagar och lördagar fick jag anpassa mig efter det (jag hade siktet inställt på en måndag från början), och den tidigaste helgen jag kunde var 4 veckor efter konsultationen. Jag hade kunnat få en tid 3 veckor efter min konsultation dock.

Datum för operation bokade vi in på konsultationen. Summa summarum tog ju hela processen närmare knappt 2 månader, men det hade kunnat gå snabbare om de geografiska problemen inte funnits. Var dock ute i god tid om du planerar att operera under sommaren - många går ju på semester då och det är mycket svårare att få tid, det fick jag själv erfara förra året.   

Kan du rekommendera din kirurg?

Jag kan självklart inte ge en 100 % rekommendation förrns jag sett ett mer slutgiligt resultat (alltså om åtminstone 3-6 månader). Men hittills är jag extremt nöjd med de förändringar han har gjort. Han har definitivt jobbat efter mina naturliga förutsättningar och gett mig en näsa som passar in, och är vackert formad. Han har samtidigt lyssnat på mina önskemål.

Gällande konsultation etc är han en besvikelse då han inte är så "varm" som man kanske önskar att en kirurg är. Det är lite som att prata med en konstnär som är så duktig inom sitt område och så självsäker på det att det bara är att lita på att han kommer att göra ett bra jobb. Han är inte dryg, men han leker ju inte hobbypsykolog och daltar med dig - han säger direkt vad som är i obalans i ditt ansikte och hur man kan rätta till det, inget småprat och sånt. Intressant nog är han dock mycket mycket MYCKET trevligare då man träffar honom på Astoriakliniken, både innan operation och på återbesöket då han tog bort gipset.

Ett problem är att han inte ger några råd angående förberedelser (t ex hur länge man inte får dricka alkohol innan/efter op) om man inte frågar, jag tror han förutsätter att folk har sunt förnuft men självklart är detta en nackdel.

Utöver detta har han varit väldigt duktig på att svara på mina frågor, aldrig undvikande. När jag har undrat någonting har jag mailat och han har svarat inom max 2 dagar - jättebra korrespondans med andra ord.

Jag har haft problem med andningen (via näsa, tydligen pga kronisk rinit/svullna slemhinnor) och detta har inte heller försämrats efter op vilket självklart är jättebra.

Jag valde själv min kirurg efter varma rekommendationer, och jag har sett hans "verk" i riktiga livet och det ser helt naturligt ut. Så ja, hittills kan jag rekommendera honom, men det gäller att vara beredd på hur han är så att man kan vara beredd på att ha en lista med frågor och verkligen ställa dem på plats.

Kommentarer
Postat av: JessiCa

Sorry för mitt sega svar, har rullat in kommentarer och såg först nu att jag missat en hel del =/

Och varför mitt åsikts inlägg aldrig kom upp var för att jag först tappade suget totalt för att fortsätta blogga, men nu har lusten til ldet iaf kommit tillbaka då jag sett att besökarna ökat enormt. =)



Ska ta mig tid nu till att läsa igenom dina inlägg som jag missat =)

2010-04-07 @ 18:24:30
URL: http://stroonger.blogg.se/
Postat av: Anders

Tack för ett utförligt svar :D

2010-04-07 @ 19:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0