Dag 2 - Efter en lång natt

I natt vaknade jag runt 6 och ville ha mina smärtstillande tabletter eftersom huvudet gjorde så himla ont och den spände så förskräckligt mkt över näsan. Men det var för tidigt (kl 7 kunde jag få dem!) så jag låg vaken i en timme innan jag faktiskt somnade och vaknade upp 10. Sömnen hade tagit bort smärtan till stor del, men jag fick mina Citodol, åt en yoghurt till frukost och kom på att jag skulle starta den här bloggen.

Jag är redan jättetrött på det här gipset, tamponaderna i näsborrarna, näsblodet och att inte få röra på mig fritt. Men på fredag tas gipset bort och det blir spännande! Jag skriver mer senare, nu håller mamma på och gör en broccolisoppa till lunch.

Har ni några frågor om operationen är det bara att fråga på!

Kommentarer
Postat av: Daniella

hej! jag är en tjej på 14 år som undrar om man kan operera sin "puckel" man har på näsan? Min är inte sån stor puckel men den är ganska stor tycker jag och jag hatar verkligen min näsa. :/ Och så undrar jag om det blir stora ärr efter operationen? jag vill operera mig när jag blir stor!:)

2010-03-27 @ 20:13:22
Postat av: Nyopererad / Näsplastikbloggen

Hej Daniella! Det kan du göra. Kirurgen kommer troligtvis att hyvla ner din "puckel", som du ser hade jag en liten krökning på min näsrygg. Ärret ska inte bli synligt, det hamnar antingen i näsborrarna eller mellan näsborrarna och de är skickliga på att sy ihop det.

2010-03-27 @ 20:32:43
URL: http://nasoperation.blogg.se/
Postat av: sara

Hejsan, jag undrar först och främst:

1. Gör det jätte ont efter operationen? Liksom hur mår man egentligen?

2. Alltså är det jätte dyrt?

2011-11-12 @ 23:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0