Hur reagerade min pojkvän?

Fick den här frågan för ett tag sedan:

Hej!
Jag undrar hur din pojkvän tog nyheten om att du ville operera näsan? Även hur de andra närstående personerna runt omkring dig regera. Jag går själv i dessa funderingar att göra en plastikoperation av näsan, men är mest orolig hur min pojkvän ska regera när jag berättar. Han är nämligen lite emot plastikoperationner vilket jag inte är. MVH Therese


Svar: Jag pratade med min pojkvän om detta nyligen för att kunna ge dig ett bra svar. Min kille har alltid vetat att jag inte har varit helt nöjd med min näsa, och att jag t o m funderat på att operera. Han har väl inte tänkt så mkt på det förut, men när jag berättade att det definitivt skulle bli av blev det mer på riktigt. Han stöttade mig, sa att han inte tyckte jag behövde operera men att om jag ville det så fick jag ju göra det. Hans största rädsla var att jag skulle se helt annorlunda ut så att han inte längre kände igen tjejen han blev kär i. Ja, eller att det blev en Michael Jackson-näsa. Nu i efterhand tycker han att operationen var lyckad eftersom det fortfarande ser ut som jag och eftersom det ser så naturligt ut att han inte ens tänker på att näsan är opererad.

De vänner som jag berättade för reagerade med "jag tycker inte du behöver göra en". Bara en reagerade med ett "om det är det du vill så är jag glad för att din skull". Två pers var emot det så till vida att den ena sa "Jag tycker inte du ska göra det" och  den andra sa "Jag skulle ju själv inte göra det, men om du vill göra det så är det väl ditt val". Personligen tycker jag inte att man behöver berätta för så himla många. De jag inte har berättat för har inte märkt någonting, så varför ska man peka ut det? Och behöver du verkligen stöd från så många andra än dig själv? Det är din näsa, ditt val.


Kommentarer
Postat av: Sasa

Hej!
Upplever du att du blev mer nervös när du läste andras näsoperationsberättelser? Jag ska nämligen opereras snart och ju mer jag läser om folk och ju mer jag hänger på forum, desto mer skrämd blir jag. Hur många som helst har sagt att "var redo för ett jobbigt år med massa tålamod.." Men samtidigt känner jag: HUR? Hur kan folk (i ens klass exempelvis) åka till Iran, operera sig och sen komma tillbaka med en helt förändrad näsa? Vart är "svullnaden" där då? Eller du - din näsa blev ju jätte fin direkt.

Hatar dessa negativa tankar om att jag ska förbereda mig på nåt dåligt istället för något som jag ska längta till och se ett bra resultat efter!! Vad tror du? Är det så illa som alla säger? Har man en större(!!) näsa än innan? Är man ful de första månaerna?

Jag ska opereras med öppen teknik, fila ner näsben + göra tippen mer proportionerlig till det nya näsbenet.

Svar: Hej Sasa,
Vid det här laget kanske du redan har hunnit operera dig, men saken är att det är helt vettigt att förbereda sig för något dålig i sådana här lägen. Det är ju att sänka sina förväntningar så att man inte blir besviken sedan. Men jag hade personligen inte alls ett dåligt år, så jag tror det där varierar med vilka förväntningar man har.

Men nej, man ser inte ful ut ett tag efter operationen men däremot har näsan (eller min hade det) en annan form än den slutgiltiga. min var mycket mer rund än den är nu, min nästipp var väldigt svullen, vilket jag kan se på bilder. Det ser ut som en annan näsa jämfört med nu. Näsan kan därför vara lite större än innan men den form man var ute efter syns ju ändå, och jag tror att du kommer att bli helnöjd efter operationen.

Ta det lugnt bara och lycka till!! <3
ingaproblem.blogg.se

2013-03-31 @ 11:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0