Dag 3 - Fast föda

Det börjar gå bättre med att äta nu. Som jag skrev tidigare åt jag tortellini, och nu till kvällsmål åt jag ciabatta (i småbitar såklart) och filmjölk. Däremellan har jag druckit nyponsoppa och lite havrechokladdryck.


Idag har jag inte behövt några smärtstillande, näsan är fortfarande öm men inte alls så att jag känner att jag behöver mediciner. Funderar dock på att ta ett par alvedon i förebyggande syfte så att jag inte vaknar upp mitt i natten och har ont.

Jag tänkte runda av denna dag med att säga att jag personligen är väldigt glad över att jag valde att opereras under full narkos. Jag vet förstås inte hur det hade känts med den specialsedering (troligtvis smärtstillande medlet Katalan) som tydligen är standard att opereras under, men som det är nu har själva operationen aldrig ägt rum. Jag somnade, jag vaknade med gipsad näsa och ingen ångest överhuvudtaget - just för att själva operationen inte känns speciellt påtaglig.
Sen är det alltid en risk med att opereras under narkos, så ni måste själva känna efter om ni vill ta den risken. Men för mig fanns det inget alternativ, och jag klarade mig fint!

Jag bloggar mer imorgon, på kvällen ska jag dra ut tamponaderna! God natt

Kommentarer
Postat av: Em

Hej. Tror det är Ketalar du syftar på, katalan är en kaka eller en spansk man :))

2011-03-19 @ 10:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0