Fler förberedelser

Nu kom jag på några fler saker!
* Tvättlappar. Det är inte riktigt läge att ställa sig under duschen och få gipset/bandaget nerblött. Skaffa istället tvättlappar (på Apoteket kan du köpa sådana som man tvättar bebisar med) och rengör dig med. Skit i om håret blir fettigt, du ska väl ändå inte ut på shoppingturer i city innan du tagit av gipset?
* Mjuka skjortor. Sådana som går att knäppa upp framifrån. Det är inte värt att strula med att dra någonting över huvudet. Under operationen tänkte jag ha på mig en löskragig t-shirt men det blev ett linne istället, och jag tror att det var bättre för om jag vill ta av mig det så kan jag dra ner den istället för över huvudet. Sen har jag på mig en mjuk skjorta också.
* Baby-tandborste? Jag ska vara helt ärlig, jag tänkte inte ens på det här och jag har ännu inte uppbådat orken att bry mig om min munhygien under läkningstiden, men det kommer att vara jobbigt att borsta tänderna. Så är ni riktigt noggranna med sådant tror jag att en sån där barntandborste kommer funka bäst, de är lite mindre till storlekarna. Finns på apoteket. Annars kan fleurtabletter vara något.


Sen kan jag inte nog poängtera hur viktigt det är att ni har någon som tar hand om er under tiden ni ligger och tillfrisknar! Du kommer inte att orka röra dig, laga mat och sådana grejer. Se till att du har någon som är med dig större delen av tiden. Jag har klarat mig fint under de korta perioderna som morsan har gått iväg och handlat något, men jag skulle inte ha klarat mig om inte hon kunde ge mig ett glas vatten när jag behövde det eller hjälpa mig till toan eller sånt. Snälla, underskatta inte den hjälp du kommer att behöva! Och ha alltid telefonen i närheten så att du kan ringa efter hjälp om du behöver det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0