Fråga och svar

Fråga: Vad har du ändrat på i din näsa? Jag funerar på att opererea enbart näsvingarna snart, men jag måste göra det i lokalbedövning (det är mkt dyrare med narkos) men jag är jätterädd för att det ska göra ont under operationen. Några tips på hur jag kan lungna ner mig?

Svar:
Jag gjorde min operation under narkos så jag kan ju inte ge några råd utifrån egna synpunkter - men! Du lär väl troligtvis få nån form av sedering (det blev jag erbjuden utan extra kostnad men jag ville ha narkos och fick betala 5000 kr för det) och då kommer du att vara helt borta och inte märka något. Jag vet inte hur lokalbedövning går till annars men det finns väl ingen rimlig anledning att du skulle få ont om de har bedövat dig? Tänk såhär: De gör ju en lättare bedövning hos tandläkaren och då känner man ju ingenting alls!
Mitt råd är att läsa på om lokalbedövning och även om du råkar stöta på några skräckhistorier så ska du ta dem med en nypa salt då jag är 98 % säker på att det är grova undantagsfall.

De förändringar jag gjorde var: Slipa ner näsbenet (ändra vinkeln ungefär), tippreducering (6 mm kortare), höjt nästippen, korrigerat näsborrarna (för att få det snyggt efter korrigeringen av nästoppen) och behandlat näsmusslorna.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej,

Fråga: "näsmusslor" är? :)

2010-05-08 @ 22:23:29
Postat av: Nasoperation.blogg.se

Svar: http://www.proxima.se/3966/Conchotomi-nasmussla/



Jag vet faktiskt inte själv egentligen, men det lär va anledningen till min nästäppa!

2010-05-09 @ 19:19:08
URL: http://nasoperation.blogg.se/
Postat av: e

hej

vi har pratats tidigare, vet inte om du minns mig men jag var i norge en kortis då. gissa vad ajg opererade mig för ca 8 timmar sen. ligger i hotellrummet nu. känner inget i ansiktet eftersom jag har bedövning. känns väldigt kontigt vore bra att prata på msn igen om och när du har tid. min pojkvän hämtar mig imorogn kl 17.00 o då åker vi till tomellilla så kommer antagligen inte ha internet då men innan eller kasnke efter. hoppas verkligen att han gjort det fdint och LIIIIIIIIIIITET!!! vill inte göra en sekundär. han sa att min näskiljeväg var sne-kanske ska operera den med- tydligen snarkar jag. har nu efter att ha hörtdet erkänt för min pojkvän/sambo. hihihi..hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas allt går bra jag är så orolig. mest för min näsa var sne. tror nästan den fortfarande är det och han sa att ena näsborren skulle vara större..faaaan. och jag undrar om han gjort dem lika små som jag veta...huuuu vill bara att den ska se ut som på fotot som jag visat honom och i mitt huvud. förväntar mig dock det värsta..så blir man inte besviken... vill ha min fina lillllllllllllllllla lilllla lilllla näsa nu. du har varit tills j'ttehj'älp och tack så mycket för alla frågor och tid du tagit dig. tack så hjärtligt.

2010-05-11 @ 16:31:41
Postat av: Nasoperation.blogg.se

Hej!

Vad kul! Jag loggar in på msn nu och förösker vara inloggad så ofta jag kan så vi får en chans att prata. KRAM!

2010-05-13 @ 13:05:05
URL: http://nasoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0