Näsryggen

Joel om Dag 51 - Bilder:
Hej,

Din näsrygg är ju inte helt rak. Vill minnas att han har filat ner näsbenet lite? Är det svullnad som inte gått ner ännu eller är det så han har opererat? Hur ville du ha det själv?

Svar: Hej Joel. Du har helt rätt, näsryggen har fortfarande en liten buckla, den sitter ungefär på samma ställe som min knöl gjorde innan operationen. Det jag specifikt bad om vad att kirurgen skulle ändra vinkel på näsbenet så det gick mer neråt (blev lite brantare). Jag bad även om att få näsbenet rakt eller liiiiiiiite kurvigt innåt (en väldigt liten skidbacke). Helt ärligt kan jag inte svara på om det är svullnad eller inte. Om jag känner på bucklan är det ju ben därunder. Det kan vara så att intrycket av bucklan på något sätt förstärks av att "nästippen" är svullen. Om det inte försvinner till mitt återbesök blir det eventuellt korrigering, fast jag inte stör mig så mkt på den.

<--- Före

Före  Efter

Kommentarer
Postat av: Joel

Okej tack för svaret. Anledningen till varför jag frågar är för att jag är ungefär i samma sits. Har opererat hos samma läkare för ett par veckor sen. Bad om en rak näsygg men har en liten upphöjning fortfarande där den tidigare knölen suttit. Hoppas på att det är svullnad som försvinner för orkar inte gå igenom det här igen.

2010-05-19 @ 23:18:23
Postat av: Matilda

Hej! Jag kommenterade din blogg för ett bra tag sen, precis efter jag bokat min operation. Nu har jag opererat mig! Tycker mest synd om mig själv i hela världen just nu! hahah

2010-05-20 @ 18:24:53
URL: http://looseyourblues.blogg.se/
Postat av: Nasoperation.blogg.se

Jag vet, jag var också orolig över knölen fortfarande. Det har ju gått drygt 2 månader för mig, så det finns ju tid kvar för svullnaden att gå ner. Men jag förstår precis, tiden efter op var inte direkt en dans på rosor och jag känner inte heller att jag egentligen pallar med ytterligare en op.

Frågade du honom om han tar betalt och isf hur mkt för en korrigering? Jag frågade inte :O

2010-05-20 @ 19:15:23
URL: http://nasoperation.blogg.se/
Postat av: joel

Hej,



Nej har inte frågat men som jag förstått är det standard på fler ställen att de korrigerar gratis. Operationsköpet är egentligen likadant som att köpa en vara i butik, är du inte nöjd ska du kunna få felet avhjälpt utan extra kostnad. Du får gärna säga till om du pratar med han och får reda på något.. Men hoppas att det inte ska behöva bli en till gång för någon av oss :)

2010-05-21 @ 00:05:39
Postat av: Anonym

Guud vilken fin näsa du har nu! :O ser helt äkta ut oxå. Vart opererade du dig?

2011-03-14 @ 18:50:58
Postat av: Amanda

Hej skulle du kunna maila mig? har ett par frågor vore snällt om du ville svara på dem. tack:)

2012-01-25 @ 23:28:57
Postat av: Sasa

Hej!
Upplever du att du blev mer nervös när du läste andras näsoperationsberättelser? Jag ska nämligen opereras snart och ju mer jag läser om folk och ju mer jag hänger på forum, desto mer skrämd blir jag. Hur många som helst har sagt att "var redo för ett jobbigt år med massa tålamod.." Men samtidigt känner jag: HUR? Hur kan folk (i ens klass exempelvis) åka till Iran, operera sig och sen komma tillbaka med en helt förändrad näsa? Vart är "svullnaden" där då? Eller du - din näsa blev ju jätte fin direkt.

Hatar dessa negativa tankar om att jag ska förbereda mig på nåt dåligt istället för något som jag ska längta till och se ett bra resultat efter!! Vad tror du? Är det så illa som alla säger? Har man en större(!!) näsa än innan? Är man ful de första månaerna?

Jag ska opereras med öppen teknik, fila ner näsben + göra tippen mer proportionerlig till det nya näsbenet.

2013-03-31 @ 11:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0